online marketing trends

Online marketing uitbesteden? Meer voordeel voor jou!

Online vindbaar zijn is onderdeel geworden van onze maatschappij. Dat was het al, maar door de coronacrisis heeft het een nog prominentere plaats ingenomen in ons dagelijks leven. Je hoeft maar één woord in te tikken in Google dat betrekking heeft op jouw behoefte en je krijgt tal van oplossingen, tips en feiten aangeboden. Als bedrijf kun je hier met de online marketing strategie op in spelen. Kun jij voor jouw gevoel wel iets anders doen dan een online marketing strategie bedenken en uit te voeren?  Dat kan ik mij goed voorstellen. Je kunt de online marketing van jouw bedrijf ook uitbesteden aan experts. Zo kun jij je volledig focussen op werkzaamheden die voor jou relevant zijn en word je, zonder dat je er naar om hoef te kijken, steeds meer zichtbaar voor jouw potentiële klant.

Wat is online marketing?

Online marketing betekent dat je een product of dienst in het daglicht zet. Je laat het regelmatig terugkomen op marketingkanalen waardoor mensen jou en je bedrijf leren kennen. Als jij weet uit te blinken met een woord, een zin, een afbeelding of een kleur, dan zullen mensen zich dat zelfs onbewust blijven herinneren. Maar herinneren álleen is niet wat je wilt bereiken met online marketing. Je wilt in contact komen met je doelgroep en je product of dienst verkopen. Een product of dienst in het daglicht zetten kan via allerlei kanalen zoals social media marketing, zoekmachines en contentmarketing. 

 

“Waar social media zal komen en gaan, zal Google altijd blijven bestaan.”

Wat is online marketing strategie?

Online marketing strategie is een plan voor online en offline marketing activiteiten. Voor het opstellen van dit plan bepaal je van te voren welk product of dienst je in het daglicht wilt zetten, wat het doel is, wat de capaciteit is, wie de doelgroep is en waar zij te vinden zijn. 

 

Een bedrijf kan een marketingafdeling hebben. Op deze afdeling werken mensen die kennis hebben van SEO, content marketing, SEA, social media marketing en e-mail marketing. Met deze mensen kun je de marketing strategie van het bedrijf ontwikkelen en continueren. 

 

Heb jij een bedrijf maar geen marketingafdeling? Dan kun je de online marketing ook uitbesteden aan designers, developers en copywriters.

online marketing uitbesteden

Welke online marketing strategieën zijn er?

Om met jouw doelgroep in contact te komen is het belangrijk dat je het juiste marketingkanaal gebruikt. Je kunt nog zoveel en goede content maken, maar als het niet bij de juiste persoon terecht komt zal er weinig gebeuren. 

 

Een online marketing strategie heeft betrekking op alle vormen van marketing op online kanalen, ofwel op het internet. 

Waarom online marketing?

De online wereld is een groeiende markt. Volgens het CBS heeft 95,6% van de mensen vanaf 12 jaar thuis toegang tot het internet. Daarvan is 86,9% dagelijks online en neemt 67,2% deel aan een sociaal netwerk. De online wereld wordt alleen maar groter en groter. Er komen steeds meer tools bij om mensen te voorzien in hun behoeften. 

 

Online marketing is een goedkope manier om snel veel mensen te bereiken. Door het schrijven van teksten zoals nieuwsbrieven en blogs heb je meer content op jouw website, voor jouw social media kanalen en zul je een hogere positie in Google krijgen. Hoewel de online wereld voorlopig nog wel doorgroeit, is het belangrijk er rekening mee te houden dat dit ook een omslag kan gaan maken. Waar Google ontzettend stabiel is zijn social media kanalen dat een stuk minder. Social media kanalen kunnen in verloop van tijd minder populair worden. Door jouw website SEO te maken ben je op langer termijn zekerder van online zichtbaarheid voor de juiste doelgroep. 

5 online marketing tips!

1. Wees consistent

Gemiddeld zijn mensen pas bereid om wat bij iemand te kopen na het zevende contactmoment. Dat kan dus zijn via een post op een social media kanaal, een advertentie op Google, het lezen van een e-mail of het bezoeken van de website. 

2. Zorg dat de lezer zich aangesproken voelt

Voordat de lezer begint met lezen moet je hem eerst aanspreken. Als jij jouw doelgroep helder voor ogen hebt kun je hem en dus de lezer makkelijker aanspreken. Je kunt rekening houden met bepaalde woordkeuzes, soorten afbeeldingen en de kleuren waar je mee gewerkt.

3. Wees persoonlijk

Stel jezelf eens voor; je krijgt een mooi product aangeboden met een relatief hoge prijs, je kent het bedrijf niet, maar er blijft maar gepusht worden dat je iets moet kopen. Hoe groot is de kans dat jij, hoe fijn het product jou ook lijkt, wat gaat kopen bij dit bedrijf? 

 

Om deze situatie te voorkomen is het belangrijk dat je persoonlijk bent naar jouw doelgroep. Laat gezichten van het bedrijf zien, laat mensen zien hoe het bedrijf eruit ziet en deel leuke nieuws en feiten. Hierbij moet je gaan zoeke naar de balans tussen de zakelijke en persoonlijke uitstraling, je bent en blijft tenslotte een bedrijf met commerciële doeleinden. 

4. Maak een pakkende call to action

Nadat jij jouw website bezoeker hebt geclaimd is het tijd voor een aantrekkelijke, duidelijke en goed vindbare call to action. Je maakt de call to action aantrekkelijk door er urgentie aan toe te voegen. Dit kun je doen door schaarste te creëren, bijvoorbeeld door met tijdelijke bonussen of kortingen te werken, een deadline of beperkte ruimte voor een x aantal deelnemers. 

 

Benoem eerst het probleem, vertel vervolgens hoe dit opgelost kan worden en hoe het resultaat van de oplossing eruit ziet en plaats daar vervolgens een call tot action. Zorg dat de call to action de redder in nood is. 

5. Wees up to date

Mensen willen op de hoogte zijn van het laatste nieuws en actuele trends. Als jij de juiste doelgroep aanspreekt met relevante en nieuwe informatie trek je geheid de aandacht. Jouw doelgroep heeft namelijk al een zwak voor het soort product of dienst dat jij aanbiedt. Het enige dat zij nog nodig hebben om wat bij jou te kopen is een duwtje in de rug. Door actuele informatie te delen straal je een actieve houding, autoriteit en vertrouwen uit. 

Wil jij de online marketing van jouw bedrijf liever uitbesteden?

De online marketing wereld is dus behoorlijk complex. Welke online marketing strategie passend is voor jou en jouw bedrijf is een zoektocht en iets om goed over na te denken. Wil jij webteksten, blogs, brochures, artikelen of andere schrijfopdrachten uitbesteden? Dat kan! Neem gerust gratis en vrijblijvend contact met mij op.

Gerelateerde berichten

Stuur mij gerust een berichtje!

Beoordeel deze blog!
5/5

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

CONNECT

Wil je volgen wat ik doe en wat ik te
melden heb? 

CONTACT

Laura Kortekaas
Santpoort – Noord
info@laurakortekaas.nl
06-27885821

KVK: 70540373

Chat openen
1
Kan ik je helpen?
Hi! Heb je een vraag en stel je die liever via WhatsApp? Voel je dan vrij om dat te doen!